گزارش خرابی لینک
لینک خراب شده را به ما اطلاع دهید تا اصلاح کنیم .
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اگر نسخه ی جدید منتشر شده به ما اطلاع دهید .
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
آخرین آموزش های اندرویدی :
ads ads
اطلاعیه های سایت

مقاله خانه سینما
۳۰ / تیر / ۱۳۹۶
بازدید : 13
نظرات : 0 دیدگاه
نویسنده : admin
موضوعات : نرم افزار

فرمت : WORD                                                                                  تعداد صفحه :۱۱۷

 

فهرست

عنوان                                           صفحه

· مقدمه

·  فصل اول  طرح مسئله

  1. ضرورت پروژه
  2.  روش مطالعه وتحقیق
  3. سامان پروژه مطالعاتی

·  فصل دوم : شناخت

۲-۱ شناخت سینما

۲-۱-۱ – سینما چیست ؟

۲-۱-۲- اختراع سینما

۲-۲-۱ فرهنگ ونمایش ونقش آن درایران

۲-۲-۲- تاریخ سینمای ایران

۲-۲-۳ –  سینمای حال حاضر ایران

۲-۲-۳-۱- نقدینگی

۲-۲-۳-۲- مواد اولیه

۲-۲-۳-۳- نیروی انسانی

۲-۳- معماری وسینما

۲-۳-۱- پیوند (وجه اشتراک معماری وسینما )

۲-۳-۲- نقد

۲-۳-۴- بیانیه

۲-۳-۳- الهام

۲-۴- بررسی چند نمونه خارجی وداخلی

۲-۴-۱-

۲-۴-۲-

·  فصل سوم : ضوابط واستانداردها

۳-۱- ظرفیت سالن

۳-۲ شکل واندازه تصویر پردازش

۳-۳ پرده ها وتصویرپردازی

۳-۴ لنزهای پردازش

۳-۵ پوشش تصویر

۳-۶ شیب کف وصندلی ها

۳-۷ شیب کف سالن نمایش تصویر

۳-۸ فاصله گذاری ردیف ها وراهروها

۳-۹ پرده ها

۳-۱۰ سالن نمایش اصلی

۳-۱۱سالن های نمایش فرعی

۳-۱۲ بخش جنبی خانه فیلم وسینما

۳-۱۳ فضاهای ورودی

·  فصل چهارم : مطالعات پایه

۴-۱- مطالعات منطقه ای ومحیطی

۴-۱-۱- موقعیت جغرافیایی استان تهران

۴-۱-۲- موقعیت جغرافیایی شهرتهران

۴-۱-۳- کوهپایه ها وارتفاعات ورودخانه ها

۴-۱-۴- ارتباطات

۴-۱-۵- چگونگی شکل گیری شهر تهران

۴-۱-۶- تاریخچه تهران

۴-۱-۷- مطالعات فرهنگی واجتماعی

۴-۲- مطالعات اقلیمی

۴-۲-۱- دما

۴-۲-۲- بارش

۴-۲-۳- رطوبت نسبی

۴-۲-۴- باد

۴-۲-۵- ساعات آفتابی

۴-۲-۶- روزهای بارانی

۴-۳- معیارها وضوابط استقرار واحدهای ساختمانی درسایت

·  فصل پنجم : مطالعات کالبدی

۵-۱ تجزیه وتحلیلی سایت

۵-۱-۱- بررسی موقعیت سایت درشهر

۵-۱-۲- دید ومنظر ازدرون به برون سایت

۵-۱-۳- دید ومنظر ازبرون به درون سایت

۵-۱-۴- کاربریها وهمجواریها بلافصل

۵-۱-۵- نظام توده فضا

۵-۱-۶- گزینه منتخب لکه گذاری

۵-۲-۱ – موقعيت شهری محل مورد نظر(سايت)

۵-۲-۳ – موقعيت قرار گيری سايت در منطقه

۵-۲-۴-  دسترسی های سايت در منطقه

۵-۲-۵- کاربريهای موجود در محدودة سايت

۵-۳- مشخصات و توانمنديهای موقعيت شهری سايت

۵-۴- تحليل و تجزية تصويری سايت

۵-۴-۱- ديد بنا نسبت به محدودة اطراف سايت

·  فصل ششم : معرفی مجتمع فرهنگی –  سینمایی تهران

۶-۱- جدول برنامه فیزیکی

۶-۲- مدارک ونقشه ها

·   منابع و ماخذ

 

 

 

مقدمه

((اينجا اتاقی است ، تاريک با پرده ای سپيد و کوچک در انتهای آن که با نوری سحر انگيز روشن می شود . و سايه ای حقيقی صدساله را پيش روی چند نفر از حاضران  می گستراند .  شايد هم سايه ای از حقيقتی دو هزار ساله که افلاطون از آن سخن می راند .

اينجا چند نفر خسته و شوريده و خسته به نظاره نشته اند . تا شبح واقعيت تخليشان را بر پرده ببينند . و بعضی به تاثير ، به کنار دستی شان میگويند ، اين جا اتاق رويا سازی است . جايی که تصويرها و صداها در هم میآميزد تا معجزة يک قرن ، پس از هزاران بار، بار ديگر روی می دهد.

اين جا مرکز تلاقی ذهن است . از علم و تکنولوژی تا هنر ، از فلسفه و سياست تا اقتصاد ، ار کژانديشی و بی مايگی تا خلاقيت ، از دوستی تا دشمنی ، اين جا خلاصه آدمی جاری است .

اين جا خاطرات گذرا نيستند . حرکات ناميرانيد . و اصوات تا ابد می مانند . و اين همه برای توصيف نام انسان کافی است . اين جا اتاقی است تاريک با پرده ای سپيد و کوچک در انتهای آن .)) ۱

سينما پديده ای است که فرا تبار شناسی آن ، باب تاثير دو سويه ای را بر زندگی برونی انسان گشوده است  .  در فرآيند بزرگنمايی فريمهای کوچک تا ابعاد محصور کنندة و غول آسای پرده جادوايیاش حد ميانه ای را می توان فرض کرد . که حتی از ديدگاه بصری منطبق با سازوکار و زندگی انسان است .

در ادامه به تاريخچة فرهنگ نمايش و چگونگی پديد آمدن نمايش در جوامع مختلف می پردازيم .

آغاز نمايش در هر سرزمينی را بايد در آداب و رسوم . مناسک مذهبی همان قوم و در فعاليتهای انسانی برای تنازع بقا جستجو کرد .

انسان بدوی که در بيان افکار و عواطف خود ناتوان بود . حرکت را به کمک طلبيده و از طريق حرکات موزون سعی در بيان افکار و عواطف خود کرد و برای درک لذت و به عنوان نيايش و سخن گفتن با خدايان خود شروع به انجام حرکات موزون ( رقص ) می کند .

بنابراين اولين هنرهای نمايشی در درون همين مراسم جادوئی و حرکات موزون است که شکل می گيرد .

شايد بتوان گفت يکی از شرايط ضروری برای پيدايش تئاتر فراهم آمدن درک نسبتاً پيچيده ای از جهان است که در آن امکان داشتن نظر گاهی عينی و بيطرفانه از مسائل انسانی وجود داشته باشد . مثلاً يکی از علايم اين فرايافت ، ظهور يا بروز يک برخورد کمدی با مسائل است زيرا برای آنکه در راه خير و سعادت مردم از معيارهای مضحک را برگزينيم ، نياز به بينشی عينی و بيطرفانه داريم . علامت ديگر گسترش حس زيباشناختی است . مثلاً هنگامی که فرايافت های انسان از جهان خود تغيير می کند ، اغلب از اجرای آيين و توسل به اسطوره ها برای رسيدن به خوشبختی صرف نظر می کنند .

دو شرط ديگر نيز که مربوط به حس زيباشناختی است دارای اهميت اند ، پيدا شدن اشخاصی که می توانند عناصر تئاتری را به تجربه هائی متعالی وافرتر بدل کنند ، و جامعه ای که قادر باشد ارزش تئاتر را به عنوان فعاليتی منتقل و ويژه بپذيرد ، چرا که تئاتر آموزش می دهد ، ارشاد می کند و می کوشد تماشاگر خود را آرامشی روحانی ببخشد . و او را با حيات درونی خويش واحد است بعنوان مرکزی اجتماعی نيز قابل توجه است و در ايران نيز به عنوان يک مرکز دسته جمعی بمنظور بيان مسائل فرهنگی و تفريحی نقش ايفا می کند و می توان بعوان يک عامل کمک دهنده در اين راستا مورد توجه قرار گيرد .

سينما در ايران همانطور که گفته شديک صنعت نوپا و خالی از هرگونه محتوا و فرم است و جهت مشخصی در اين صنعت و هنر ديده نمیشود اين عامل در کشور ايران بعنوان يک عامل صنعتی مورد توجه قرار رفته است که قادر باشد در مسائل اقتصادی کشور موثر باشد و اگر چه جنبة هنری ندارد با اين وجود نمی توان منکر اين مهم شد که سيل افراد شايق و به سينما رو به مراتب کمتر از ساير تفريحات دسته جمعی می باشد . و به همين نسبت فضاهای مورد نياز به خصوص در مرکز بيشتر از ساير فضاهای همسو می باشد . پس از چنين مکانهايی با توجه به مشخصات آنها جهت رهبری عموم مردم می توان استفاده نمود . سينما از جهت رابطه با فرد عامی اين مرز و بوم تا حد زيادی قابليت بهره برداری دارد شخص در محيط سينما با يک تکنيکی روبرو است که از لحاظ آسانی بيان به ساير وسائل ارتباط جمعی يک حس راحت دارد . و نيز سينما از لحاظ محيط فيلم با يک وسعت زياد ، توجه تماشاچی را به خود جلب می کند و با استفاده از امکانات فنی ، محيطی دور از ذهن را به آسانی برايش بازگو می کند .

فرد در محيط سينما خواص يک محيط اجتماعی را بدست می آورد به جای هرگونه محيط اجتماعی ديگر امکان آموزش در سينما بيشتر می باشد پس برای آنکه از عامل سينما بتوان در حداکثر وضع موجود استفاده نمود بايد محتوای آن را کنترل نمود و در سطح بالاتری قرار داد برای اين منظور با در اختيار گذاردن وسائل و فضاهای تکنيکی اين حالت را بوجود آورد .

 


۱ – جهانشاهی ـ ک ، ساحر صد ساله ، ماهنامة سينمايی فيلم شمارة ۱۸۳ ص ۳۱


راستی سایت را در کانال تلگرام دانلود نایاب با کلیک بر اینجا دنبال کنید ♥
ads
جعبه ی دانلود
Download box
گزارش خرابی لینک گزارش نسخه جدید
درباره ی نویسنده
About author
admin

admin 20238 نوشته در دانلود نایاب دارد.

مشاهده تمام پست های

نظرات
Comments

دیدگاه شما

ارسال نظر
( الزامي )
(الزامي)
تبلیغات
کانال تلگرام