گزارش خرابی لینک
لینک خراب شده را به ما اطلاع دهید تا اصلاح کنیم .
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اگر نسخه ی جدید منتشر شده به ما اطلاع دهید .
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
آخرین آموزش های اندرویدی :
ads ads
اطلاعیه های سایت

معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر
۱۶ / مرداد / ۱۳۹۶
بازدید : 17
نظرات : 0 دیدگاه
نویسنده : admin

فرمت :WORD                                                     تعداد صفحه :۵۱

فهرست:

مقدمه:

 

بخش اول           اشنايي با موتورهاي جستجوگر

 

  • موتور جستجوگر چيست؟۴…………………………………
  • انواع موتورهاي جستجوگر۶……………………………….
  • مفاهيم پايه موتورهاي جستجوگر۱۰…………………………
  • يك موتور جستجوگر چگونه كار مي كند؟۱۳…………………..

 

 

بخش دوم          بهينه سازي موتورهاي جستجوگر

 

  • بهينه سازي موتورهاي جستجوگر۱۸…………………………
  • اندازه گيري ترافيك سايت و تحليل ترافيك۲۵…………………..
  • محاسبه Page Rank گوگل۲۸……………………………
  • چطور طراحي يك سايت بر روي رتبه ان در موتور جستجو تاثير مي گذارد؟۳۲…………………………………………….
  • مشخصاتي كه يك وب سايت نبايد داشته باشد۳۵……………….
  • راه ورود موتور جستجو گر به سايت۳۷………………………

 

 

 

 

بخش سوم         معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر

 

  • استفاده از سرويسهاي رايگان و يا ارزان قيمت۳۹…………….
  • خودتان معرفي كنيد۴۰………….………………………….
  • كمك گرفتن از افراد متخصص۴۰………….…………………
  • استفاده از نرم افزارها۴۰……………….………………….
  • معرفي به دايركتوري ها۴۰…………………………………
  • معرفي به موتورهاي جستجوگر۴۵…………………………..
  • چگونه مي توان كاري كرد كه سايت ما به سرعت در موتورهاي جستجوگر ثبت شود۴۶…………………………………….
  • چگونه سايت خود را چسبناك كنيم۴۹………………………..
  • چرا سايت ما در موتورهاي جستجوگر ثبت نمي شود؟۵۰……….
  • جلوگيري از ثبت صفحات شخصي در موتورهاي جستجوگر۵۲…..

 

 

 

مقدمه:

همانطور كه ميدانيم شبكه جهاني اينترنت روز به روز در حال گسترش است و طراحان صفحات وب از يك طرف و استفاده كننده گان از طرف ديگر با اين شبكه ارتباط برقرار مي كند .در اين ميان افزايش روز افزون صفحات وب مشكل انتخاب صفحات مورد نياز را براي كاربران ايجاد ساخته است . پس از ان موتورهاي جستجو به كمك كاربران شتافته و ان ها را در بدست اوردن اطلاعات مورد نياز ياري مي دهند .

اين موتورهاي جستجو از يك طرف براي كاربران مهم است و از طرف ديگر براي طراحان و مديران .

اهميت موتورهاي جستجو براي كاربران به اين لحاظ است تا صفحات مفيد خود را بدست اورند و براي طراحان و مديران اين اهميت دارد كه سايت ان ها به كاربران از طرف موتورهاي جستجو معرفي شود.

در اين مقاله به كمك طراحان و مديران رفته و طي سه بخش ,اشنايي با موتورهاي جستجوگر , بهينه سازي موتورهاي جستجوگر  و معرفي سايت به موتورهاي جستجوگر راه هاي مهينه سازي سايت خود و روش بالا كشيدن خود در موتورهاي جستجو را به ان ها نشان مي دهد.

بخش اول:

آشنايي با موتورهاي جستجوگر

موتور جستجوگر چيست؟

موتور جستجوگر ابزاری است که به ما کمک می کند، جستجو کنیم. ابزاری است که ما را از به خاطر سپردن آدرس سایتهای بسیار بی نیاز می کند. می توان گفت که موتور جستجوگر یک سایت است که به سوالات ما پاسخ می دهد. با مراجعه به یکی از آنها ابتدا می گوییم که چه می خواهیم بعد از آن است که موتور جستجوگر صدها، هزاران و شاید میلیونها پاسخ برای آن به ما ارایه می دهد.

عده ای اینگونه تصور می کنند که موتور جستجوگر برای پاسخ دادن به سوالات ما در همان لحظه تمام اینترنت را می گردد. این تصور درست نیست بلکه موتور جستجوگر برای سرعت دادن به فرایند پاسخ دهی به سوالات کاربران، ابتدا پایگاه داده ای از تمام سایتهای که می شناسد، تشکیل می دهد. سپس برای پاسخ دادن به سوالات از همین پایگاه داده کمک می گیرد.

موتور جستجوگر نرم افزاری دارد که لحظه به لحظه اطلاعات پایگاه داده اش را افزایش داده، به روز رسانی می کند. به هنگام پاسخ دادن به سوالات نیز موتور جستجوگر با مراجعه به این پایگاه داده پاسخها را می یابد و بهترین پاسخها را در ابتدای نتایج جستجوی خود قرار می دهد.

هر موتور جستجوگر برای تشخیص بهترین پاسخها از الگوریتمی مختص به خود کمک می گیرد. هر چه این الگوریتم بهتر عمل کند، پاسخهای داده شده بهتر خواهند بود و موتور جستجوگر محبوب تر می شود. محبوبیت گوگل نیز ناشی از در اختیار داشتن بهترین الگوریتم در ارایه نتایج جستجو است.

دقت پاسخها، تعداد پاسخها و جدیدتر بودن این پاسخها سه حوزه ای هستند که موتورهای جستجوگر در آن به جنگ یکدیگر می پردازند زیرا می دانند که کاربران دقیقا این سه مورد را می خواهند. این سه مورد پاسخ این سوال هستند که چرا همه موتورهای جستجوگر مانند گوگل و یاهو معروف نمی شوند؟

بیایید اینگونه فرض کنیم که موتور جستجوگر طراحی شده است که دقیقا به سوال کاربر پاسخ می گوید و دقیق ترین و جدیدترین پاسخ را به وی ارایه می دهد. آیا در این صورت همه می توانند به آنچه که می خواهند دست یابند؟

متاسفانه پاسخ منفی است. زیرا رفتار کاربران نیز مهم است. ما اگر نتوانیم به موتور جستجوگر بگوییم که چه می خواهیم، آن نیز نمی تواند پاسخی درست به ما بدهد. “۳۱ روز بعد از اول اسفند” برای گوگل همان “۳۱ روز بعد از اول اسفند” است در حالیکه مقصود من “اول بهار” یا “اول فروردین ماه” بوده است!

آشنایی کاربران با تکنیکهای جستجو به آنها کمک میکند، بهتر و سریعتر به آنچه که می خواهند دست یابند. مقوله دیگری که در جستجوی اطلاعات باید مد نظر قرار داده شود، ارزیابی اطلاعات است. به عبارت دیگر آیا هر چه که در اینترنت وجود دارد، اطلاعات موثق و معتبری می باشد؟ پاسخ منفی است.

توجه به این موضوع بسیار مهم است. ما همواره به دنبال اطلاعاتی هستیم که نیاز ما را برآورده کند. شاید پاسخهای داده شده در یک جستجو، بسیار دقیق و معتبر باشند اما ممکن است فراتر از نیاز کاربر باشد. لذا کاربران باید هم با مقوله جستجو در اینترنت و کار با موتورهای جستجوگر آشنا باشند و هم با مقوله ارزیابی اطلاعات.


راستی سایت را در کانال تلگرام دانلود نایاب با کلیک بر اینجا دنبال کنید ♥
برچسب‌ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
ads
جعبه ی دانلود
Download box
گزارش خرابی لینک گزارش نسخه جدید
درباره ی نویسنده
About author
admin

admin 20238 نوشته در دانلود نایاب دارد.

مشاهده تمام پست های

نظرات
Comments

دیدگاه شما

ارسال نظر
( الزامي )
(الزامي)
تبلیغات
کانال تلگرام